Dlatego też, poświęcając uwagę marketingowi należy dobrze zaplanować wydatki na ten cel i co chcemy osiągnąć poprzez określone akcje.
Jednym z kanałów marketingowych jest dotarcie do potencjalnego klienta poprzez różnego rodzaju materiały reklamowe. Każda szanująca się firma posiada również prospekty, ulotki i inne materiały, które przedstawiają przedsiębiorstwo, jego ofertę oraz stanowią niejako taką szerszą wizytówkę. Druk takich materiałów powinien odbywać się w profesjonalnej drukarni z użyciem najlepszych komponentów. Jest to bowiem jeden z pierwszych elementów, na które trafiają potencjalni klienci. Należy przy tym również zastanowić się jakiego rodzaju materiałów dane przedsiębiorstwo potrzebuje. Współcześnie poligrafia jest bardzo mocno rozwinięta i możemy spotkać reklamy naniesione na dowolnym podłożu i w dowolnym formacie, np. kubki, smycze, sprzęt elektroniczny, nietypowe postery, itp. Wszystko zależy od inwencji przedsiębiorstwa i sposobu w jaki zamierza swój pomysł wykorzystać. Bardzo popularnym materiałem reklamowym są naklejki reklamowe. Dzięki temu firma zyskuje możliwość umieszczania swojego przekazu w dowolnym miejscu, co może powodować swoiste zaciekawienie danym tematem. Jednakże przy tego typu działalności należy uważać, czy nie naruszamy przepisów prawnych związanych z zakazem umieszczania materiałów reklamowych na określonym terenie lub co gorsza czy nie umieszczamy ich tam, gdzie otoczenie będzie się źle kojarzyć z reklamowanym produktem.
Można umieszczać je w różnych miejscach
Nie od dziś wiadomo, że aby coś sprzedać, trzeba wiedzieć, jak to zrobić. Dzisiejsze technologie i możliwości sprawiają, że reklama może podążać za nami, gdziekolwiek byśmy się nie znaleźli. Za przykład niech posłużą dość popularne w ostatnim czasie naklejki reklamowe. Opcja wygodna i jakże praktyczna. Można umieszczać je w różnych miejscach, a więc i wszędzie tam, gdzie chcemy, aby nasza firma wyróżniała się, lub dosłownie rzecz ujmując, wpadała w oko. Kolorowy druk, interesujące efekty wizualne czy chwytliwe, "krzyczące" hasła, to w dzisiejszym świecie metoda na jak najlepsze zaprezentowanie swoich usług czy towarów. Ileż to razy, będąc w tych dużych i małych miastach mijamy, obklejone kolorowymi plakatami reklamowymi, witryny sklepowe? Albo ostatni "krzyk" reklamy- atrakcyjnie obklejone samochody - dosłownie: przemieszczająca się reklama. Że też nikt wcześniej na to nie wpadł? Firmy prześcigają się w sposobach na prezentację swoich produktów branżowych a pomysłowość potrafi zaskakiwać. Kolorowe ulotki, naklejki, broszurki, wizytówki, katalogi ofertowe, aż po gadżety i drobne upominki dla klientów. W końcu każdy lubi dostawać coś w prezencie. I tak oto trafiamy do serca całej tej branży drukarsko-reklamowej. Otóż, kłania się Poligrafia - artystka dzisiejszych czasów - wynalazek nie byle jaki. Zaczyna się od (nie)wielkiej ulotki, a kończy w siedzibie firmy X. Nieważne czy dostaniesz karteczkę, wizytówkę, kolorową ulotkę czy broszurkę - i tak prędzej czy później tam zawitasz.
Druk w przeszłości i współczesności
Niełatwo jednoznacznie stwierdzić, kiedy narodziła się poligrafia. Już w czasach antycznych praktykowane były bowiem różne metody kopiowania teksów. Druk we współczesnym tego słowa znaczeniu wywodzi się z Chin. W państwie środka, około wieku VII zaczęły powstawać pierwsze drzeworyty. Kilkaset lat później pojawiły się już drukowane książki. Już w wieku XIII narodziły się pierwsze czcionki drukarskie. Dalekowschodni wynalazek dotarł do Europy dopiero w wieku XV, za sprawą Jana Gutenberga. Dzięki niemu, na starym kontynencie dokonała się ewolucja. Dużo łatwiejszy dostęp do informacji znacznie ułatwił rozwój nowych prądów myślowych i wejście w epokę renesansu. Drukowanie oraz zwiększenie dostępności Biblii doprowadziło do powstania protestantyzmu. Gutenberg wynalazł także własną czcionkę. Pośród ich innych europejskich twórców wymienia się między innymi Laurensa Janszoona Costera, Jana Brito, Pamphilo Castaldi oraz Prokopa Waldfogela. Druk rozwijał się i ostatecznie połączył nierozerwalnie z branżą informatyczną. Dziś wiele osób ma w domu drukarki, niektórzy posiadają nawet drukarki 3d. Drukarnie jednak mają się dobrze. W większych miastach znajdziemy je nieomal na każdej ulicy, z ich usług korzystają rzesze klientów. Współczesne drukarnie mają nam bardzo wiele do zaoferowania. Oprócz pomocy w drukowaniu i kopiowaniu tekstów, pomagają firmom w rozwoju poprzez marketing. Oferują szeroki zakres usług, mogą stworzyć plakaty, ulotki, kubki czy nawet naklejki reklamowe. Tak długo jak człowiek przechowuje swą wiedzę w materialnym świecie, druk będzie mu towarzyszył.